Krúžková činnosť
Krúžky
V súlade s § 4 ods. 9 vyhlášky MŠ SR č. 306/2008 Z.z. o materskej škole v znení vyhlášky č. 308/2009 Z.z. sa v materskej škole v súlade so školským vzdelávacím programom organizuje krúžková činnosť.Krúžková činnosť sa organizuje v popoludňajších hodinách a na základe informovaného súhlasu zákonného zástupcu.
Zákonný zástupca dieťaťa je informovaný o:
- ponuke krúžkov
- časovom zabezpečení
- priestorovom zabezpečení
- materiálno-technickom zabezpečení
- personálnom zabezpečení
- finančnom zabezpečení
Bezpečnosť detí: Za bezpečnosť detí počas krúžkovej činnosti zodpovedá učiteľka, ktorá ju zabezpečuje. Ak krúžkovú činnosť vykonáva lektorka so súhlasom zákonných zástupcov, za bezpečnosť detí zodpovedá lektorka.
Cieľom realizácie krúžkovej činnosti, rešpektujúc pritom to, že najúčinnejšou formou, metódou aj prostriedkom krúžkovej činnosti je hra a hrová činnosť , je:
-
utvárať u detí návyk zmysluplne využívať voľný čas / primárna prevencia pred negatívnymi sociálno patologickými javmi/
-
kultivovať a celostne rozvíjať osobnosť dieťaťa
-
rozvíjať špecifické kompetencie, na ktoré má dieťa predpoklady
-
viesť deti ku kooperácii, spolupráci
-
rozvíjať u detí potrebu aktívneho sebarozvoja, sebaregulácie a sebareflexie
O každom krúžku je vedená dokumentácia:
-
prihláška dieťaťa do krúžku podpísaná rodičom
-
informovaný súhlas zákonného zástupcu so zaradením dieťaťa do krúžku
-
evidencia dochádzky do krúžku
-
plán činnosti krúžku
-
vyhodnotenie krúžku
V našej materskej škole máme k dispozícii nasledujúcu krúžkovú činnosť:
- je nutné zvážiť talentovú predispozíciu dieťaťa pri výbere krúžkov
Tanečný odbor Hlavňová Alžbeta Utorok
Výtvarný odbor Fučelová Mária Streda
Hudobný odbor Koppalová Gabriela Štvrtok
Pohybová príprava Active Team Piatok
Úlohou tanečného odboru je hravým spôsobom podchytiť detskú tanečnú prirodzenosť, fantáziu, hudobné cítenie, zmysel pre rytmus, priestorovú orientáciu, pohybovú pamäť, formovať uvedomenie vlastného tela, jeho správne držanie, ale predovšetkým umožniť deťom zachovať radosť z pohybu.
Hodiny tanca sa delia na časti:
- pohybová príprava je v základných polohách na mieste, na zemi i v stoji;
- pohyb v priestore, kde patria rôzne druhy chôdze, behu, cvaly...;
- rytmické cvičenia sa precvičujú rytmami slov, riekankami, podupmi, potleskami, ktorými sa docieli základné pochopenie a cítenie rytmu.
Vytvorené choreografie (na ľudovú, populárnu alebo symfonickú hudbu) obohacujú deti o zážitok a prežívanie tanca.
Vyučovanie prebieha raz týždenne utorok 45 minút - telocvičňa ZŠ 14:45 - 15:30 hod.
Výsledky
svojej práce budú deti prezentovať v rámci besiedok, otvorených hodín v materskej škole, ku ktorým sú prizvaní rodičia a
ostatní rodinní príslušníci.
Pre lepšiu kontrolu kvality
cvičenia detí, pre ich pohodlnejší pohyb je dôležité zabezpečiť deťom
vhodný odev a obuv, aby sa cítili ako praví tanečníci.
Cieľom výtvarného krúžku je umožniť deťom aktívne rozvíjať vlastné schopnosti v kolektíve kamarátov s rovnakými záľubami. Výtvarné činnosti predstavujú jednu z foriem, ktorými si deti osvojujú okolité skutočnosti, hmotný svet a objasňujú si súvislosti a vzťahy medzi ľuďmi a vecami.
Činnosť krúžku je zameraná tak, aby výtvarná práca deti zaujala a aby estetické vnímanie a tvorivá aktivita vytvárala v nich pocity radosti a uspokojenia. Deti na výtvarnom krúžku v uvoľnenej a radostnej atmosfére nadobúdajú nové zručnosti, vyskúšajú si zaujímavé výtvarné techniky, rozvíjajú si fantáziu, estetické cítenie, kreativitu. Rozvíjanie elementárnych grafomotorických zručností pred vstupom do základnej školy uľahčujú začiatočné osvojovanie písma.
Obsah krúžku:
- výtvarné hry
- kreslenie
- maľovanie
- modelovanie
- plošné a priestorové vytváranie
- koláž
- zostrojovanie
- práca s rôznym materiálom
Vyučovanie prebieha raz týždenne v stredu - trieda ZŠ 14:15 - 15:45 hod.
Na čo sa vyučovanie spevu zameriava?
- Rozvíja hudobné a spevácke schopnosti, podporuje správne dýchanie a artikuláciu. Výrazne ovplyvňuje citovú i psychickú oblasť. Stáva sa súčasťou prípravy do školského prostredia.
- Vnímaním melódie a textov piesní sa zdokonaľuje pamäť, predstavivosť a fantázia.
- Ovplyvňuje rozvoj vnímania a myslenia, schopnosť spolupráce a všestrannej komunikácie, prípadne napomáha zaradeniu dieťaťa do kolektívu.
- Technické cvičenia a spevácke rozcvičky zlepšujú artikuláciu. Práca s dychom môže mať u niektorých detí aj liečebný charakter.
Vyučovanie prebieha raz týždenne vo štvrtok - trieda ZŠ 14:15 - 15:00 hod.